Dlaczego outdoor?

Dlatego iż reklama zewnętrzna została ostatnim medium o masowym zasięgu oddziaływania… Z powodu postępującej fragmentaryzacji i specjalizacji mediów elektronicznych i drukowanych – jedynie billboardy pozostały niezmiennie demokratycznym medium.

– atrakcyjna grupa docelowa
Outdoor dociera do niemal wszystkich a głównie do najbardziej aktywnych i atrakcyjnych grup konsumentów: od młodzieży przez aktywnych profesjonalistów i nowoczesne rodziny chętnie odwiedzających centra handlowe do czyniących codzienne zakupy skromnych klientów hipermarketów.

– nieunikniony kontakt z reklamą
Odbiornik TV można wyłączyć, gazetę wyrzucić, radio zostawić w domu ale trudno poruszać się po ulicy z zamkniętymi oczami. Billboardy, czy chcemy czy nie – musimy oglądać. Przekaz płynący z plakatów jest odbierany niezależnie od woli odbiorcy: nie można ich wyłączyć, wrzucić do kosza czy też zmienić im kanału….

– powtarzalność kontaktu
Wynika ona z faktu iż ludzie poruszając się wielokrotnie po terenie miasta w ciągu tygodnia czy nawet jednego dnia mają kontakt z wieloma ekspozycjami tej samej reklamy, dzięki czemu z łatwością zapamiętują przekaz reklamodawcy…

– elastyczność
Kampania outdoor’owa może być przeprowadzona w całym kraju, w jednym województwie, mieście czy nawet w jednej dzielnicy. Wybór nośników reklamy zewnętrznej – od tablic, przez podświetlane citylighty do spektakularnych powierzchni megasize pozwala na zrealizowanie różnych celów kampanii, a różnorodność umiejscowienia nośników sprawia, że za ich pośrednictwem można dotrzeć do różnych grup pożądanych odbiorców…

– oddziaływanie obrazem
Plakat najlepiej eksponuje markę, produkt, wygląd. To medium jest idealne dla produktów dla których istotne są aspekty wizualne (n.p. odzież, kosmetyki, żywność) jak również wtedy, gdy celem jest zaprezentowanie nowego produktu lub podkreślenie jakiejś jego cechy. Szerokie możliwości kształtowania przekazu reklamowego wykorzystującego nośnik i umieszczony na nim plakat sprawiają iż reklama zewnętrzna oferuje niemal nieograniczony potencjał kreatywny…

– innowacyjność
Branża outdoorowa nieustannie szuka nowych sposobów niestandardowego wykorzystywania tradycyjnych nośników – stosowaniem form przestrzennych czy nowych technologii – n.p. nośniki o zmiennej ekspozycji czy ekrany plazmowe…

David Bernstein
Autor tego opracowania pracował w branży reklamowej od czasów ukończenia Uniwersytetu w Oxford. Był copywriterem, producentem reklam telewizyjnych oraz dyrektorem kreatywnym w międzynarodowych agencjach reklamowych: McCann-Erickson, Garland Compton (później Saatchi) i Ogilvy & Mather. Otrzymał prestiżową nagrodę The Advertising Association’s Mackintosh Medal za profesjonalizm i wkład w rozwój branży reklamowej. Obecnie jest uznawanym ekspertem w dziedzinie reklamy, wziętym komentatorem i publicystą oraz międzynarodowym doradcą. Jest autorem uznanych publikacji: „Creative Advertising – For This You Went to Oxford”, „Working for Customers”, „Company Image and Reality”, „Put it Toghether”, „Put it Across” oraz „In the Company of Green”.